Arealgirlslife

Alla inlägg under maj 2015

Av Isabelle - 30 maj 2015 09:45

Hellu!


Nej, jag har inte glömt bort bloggen, det är så att jag helt enkelt inte haft tid. Och för att jag inte har nån dator hemma hos pappa (Känn dig träffad där pappa). 

Idag ska jag färga håret, eller tona det om man ska vara noga, jag hoppas det blir bra! Ni kommer nog få se nån uppdatering om det immorn! 

Sen igår så red jag upp på ett berg som ligger strax utanför min by. Jag aldrig varit där, så jag kände lite spontant att jag rider upp där. Det var jättefint med mycket bokskogar stenar. Fast Diddi var lite stirrig, men det brukar hon bli i nya miljöer.

Juste, litet meddelande, jag har tagit bort youtubekanalen eftersom det inte var så kul som jag hade tänt mig och för att det tar jättelång tid att redigera en video, vilket jag inte riktigt har tålamodet till.          

Av Isabelle - 21 maj 2015 19:43

Har tänkt ganska mycket på detta: Vad är det som vi är så beroende av?

Jag menar, det jävla mycket folk som bara sitter på internet dagarna i ända.

Jag har typ en rädsla. Detta beroende kommer ta över världen, hela systemet kommer fuckas.

Det finns ju så mycket att göra, så många problem i den här världen, och det känns som vi bara går gömmer oss i en värld som egentligen inte existerar!

Allt internetberoende, "följarberoende", u name it, har gått till fullständig överdrift. Jag menar, barn ska för fan vara ute leka, inte sitta på sina jävla ipads! 5 åringar får surfplattor och datorer! Helt jävla absurt!

Min 10 åriga lillebrosa vill börja lägga ut videos på youtube, har instagram och facebook! Wtf?

Ut lev människor, för rätt som det är så kommer livet vara slut, och man undrar vad som hände med den tiden.

Lägg ner mobil, surfplatta, stäng av datorn och gör nåt bra av tiden du har, för rätt som det är så är det slut.

Av Isabelle - 21 maj 2015 19:38

Onsdagscitatet!


Ställ dig upp och kriga när du har varje anledning att ge upp.

Av Isabelle - 15 maj 2015 19:27

Hej!

Har kört lite agility med Asta, och byggt en hinderbana i trädgården. Bilder!       

Man kan göra alla möjliga sorters hinder, endast fantasin sätter gränser. Här har jag tex tagit 2 plaststolar, en stylta, och ett hopprep!      

Glöm inte bort att ta olika sorters "hinder" till exempel slalom...  

När du ändå är igång kan köra lite trickträning också!  

Och du ska helst ha med en rejäl belöning, som tex godis, och belöna efter varje framsteg, variera med att klappa och ge godis!


Hoppas du har fått lite inspiration till att träna med din hund!  


Av Isabelle - 13 maj 2015 08:52

Onsdagscitatet:


Jag vill skriva "jag saknar dig" på en sten,

och kasta den i ditt ansikte så du förstår

hur ont det gör att sakna dig.


Av Isabelle - 12 maj 2015 20:20

Hej.

Har varit sjuk nu dem senaste dagarna, fast det är bättre nu... Sen immorn är det studiedag, och vi är lediga resten av veckan!  Så det är ju bra!

Har tänkt på att tona håret i typ en lila rosa ombre, det är så himla snyggt! Men hårfärg och frakt från nätbutiker kostar näst intill en förmögenhet. Det är typ inte så många "vanliga" affärer som har hårtoningar utan det är typ bara Shock och
 Sweden rockshop som har. Men vill man vara fin får man lida pin.

Sen så var jag ute med Asta (hunden) och tog lite bilder!        

Av Isabelle - 12 maj 2015 10:15

30 saker du kan göra om du har tråkigt!


1. Läsa den här listan

2. Ut och fotografera

3. Diska

4. Göra styrkeövningar

5. Kolla på en ny serie

6. Börja lyssna på nåt nytt band

7. Rita/måla

8. Plugga

9. Sy, sticka eller virka

10. Rensa upp i garderoben

11. Har du en blogg, skriv ny inlägg

12. Plantera blommor

13. Rensa ogräs

14. Kolla i nätbutiker på allt du vill ha

15. Skriv en novell

16. Har husdjur du, va med dem

17. Baka en kaka

18. Prova olika sminknigar

19. Prova nya frisyrer

20. Lägg ett pussel

21. Sjung

22. Härma nån random dans på youtube

23. Titta på gamla bilder du inte kollat på på länge

24. Gör en present till nån

25. Prata med nån du inte pratat med på länge

26. Pyssla något

27. Lyssna på musik

28. Storstäda ditt rum

29. Gå in på lajkat och läs konstiga artiklar

30. Läs random bloggar

Av Isabelle - 11 maj 2015 18:20

Ny docka, nämligen Ilona.


Ilona kommer ge tur och glädje i framtiden.  

Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards