Arealgirlslife

Alla inlägg under januari 2016

Av Isabelle - 24 januari 2016 10:15

Hey på er!

  

Funderar på om jag ska sluta äta kött. Såg en film från usa om hur djuren behandlas före slakt, och det var ffrån usa, men ändå...

Jag vet inte om jag ska sluta helt med kött eller om jag ska äta iallfall eklogiskt kött och kött där jag VET att djuren har haft det bra. Men som tex i skolan, vi har ju ingen jävla aning vart ifrån det köttet kommer ifrån.


På den här tiden på året får jag alltid typ ett sjukt anfall av tristess. Känner sånt himla stort behov av att göra saker och träffa nya människor och testa nya saker haha. 

Så därför tror jag också att grejen med att sluta äta kött (och faktiskt ta tag i vad jag äter) är bra grej att göra. 

Känsliga tittare varnas!

Av Isabelle - 19 januari 2016 20:43

Tjaa

  

Jupp idag har varit en helt vanlig dag i skolan. Eller nästan iallafall. *suckar*

Kan inte ta upp det här på bloggen för det känns rätt fel och skriva om folk som kanske inte vill att jag skriver om dem.


Tänkte på en sak, det här med näthat. Varför hatar man när det är lika lätt och bara slänga iväg en komplimang eller nåt snällt? Är det pga avudsjuka eller? Menar, tänk om alla istället för slänga ut sig nån jävla slkit skrev nåt bra ist? Fatta vad mycket bättre folk skulle må!

Jag säger verkligen inte att man måste gilla allt man ser och hör, det går lixom inte, men håll käften istället för att kalla nån hora eller bög för att du inte kan kontollera dig själv. Omoget.

VECKANS UPPGIFT TILL ALLA! LOVEBOMBA KOMMENTARSFÄLT PÅ BLOGGAR, SOCIALA MEDIER, FORUM, HELA TJOTTABALONKEN.  

Så tänk 2 ggr innan du slänger ut nån skit på en medmänniska på internet.  

Av Isabelle - 18 januari 2016 21:01

Tjo!

  

Hur är det med er?

Jo det är rätt bra med mig iaf :)

Fast asså, det som hände idag det var fan det klumpigaste jag har gjort in a very long time.

Jaa, jag bestämde mig alltså för att, fan jag kanske skulle cykla idag,så jag tar nyglarna till vårt i princip söderfallna garage och bara lalalala och så ska jag då låsa upp det där jävla låset till garaget, och SÅKLART lyckas jag bryta av hela jävla nyckeln så den sitter kvar i det där jävla låset och jag bara: Fuck my life. 

Well, hoppas farsan inte dampar sönder på mig iaf...


Skolan idag sög verkligen. Det här med och ha 1 1/2 timmes pass funkar uppenbarligen inte för mig. Somnade på mattelektionen, jag venne om läraren maärkte men aja.. haha

Btw håller på och lyssna sönder my chemical romance just nu, dem e mina babes <3;)

 


Av Isabelle - 12 januari 2016 17:29

Heyy.

  

Jag vet inte ens vart jag ska börja, det är bara så jävla hemskt och sorgligt det som har hänt.

En 15-årig kille blev knivhuggen av en 14-årig kille på luchrasten i skolan, på Göingeskolan, som ligger bara några km ifrån där jag bor. Skrämmande. 15-åringen dog senare på eftermiddagen igår.

Jag har inga ord, det är bara så jävla hemskt. 

Det är så vidrigt.. Och jag menar den mördade var bara FEMTON ÅR. Han hade ett helt liv framför sig.

Jag vet inte ens vilka historier jag ska tro på, många källor säger ju att 14-åringen blev mobbad och att skolan inte tog tag i detta.. Andra att 14-åringen trakasserande tjejer sexuellt och att 15-åringen sa ifrån.. Jag vet inte vad jag ska tro..

Alla tankar idag går till den mördade och dennes anhöriga. <3

Rest in peace

Av Isabelle - 11 januari 2016 20:59

       

Av Isabelle - 11 januari 2016 20:28

Tjaa!

  

Jahapp, då vart skolan igång igen. Blandade känslor skulle jag säga haha...

Menar det är ju kul och träffa kompisarna och så, men jaa, jag är ju ingt stort fan av skolan så.

Hela sista lektionen (som är typ på 1 1/2 timme) hade vi en jättelång och konstig diskussion om vad som är manligt och kvinnligt. Och då är det nån snubbe som säger att det är manligt att vara kriminell, och jag bara vafan? Vad tänker du med?

Sen "lånade" Alex min bästa jävla penna. Kommer nog aldrig mer se den igen haha. ;(

Annars är det mest bara massa privat bullshit som är "problem" just nu...

Aja whatever...

 

Lite som jag har ritat idag haha:)

Av Isabelle - 7 januari 2016 16:09

Tjaa!

Satt och tänkte på min osunda kärlek till katter, musik och tuggummi.

Jag menar, hur skulle mitt liv se ut utan det?

Tex, jag lussnar MINST på musik 4 h om dagen, för asså är det inte nåt som kräver min uppmärksamhet till typ 100% så är typ musik ett måste hahah... Jag vet inte borde jag kolla upp det för det kanske inte är så bra? Eller?

I dont know.

Sen det här med katter, jag blir på riktigt glad i hjärtat när jag ser en katt. ^^


Jaha ja, och snart börjar skolan, på måndag. Vet inte ens riktigt om jag tycker det ska bli kul eller inte. Har lite ångest inför matten, eftersom denna terminen fick jag precis E i matte. Men sen så är ju vår mattelärare lite fucked up också så skyll inte allt på mig!

Men det ska bli kul och träffa Alex igen iaf.:)

   

 

Av Isabelle - 3 januari 2016 15:18

Hej allihopa! (nej bara skoja det finns ingen som hänger här xD)

  

Har bytt adress till bloggen till "a real girl´s life", för va så himla trött på Isabelles Egna Ord. xD

Har typ också ändrat degsign helt^^

Jag vet inte varför jag bytte till  real girl´s life, förmodligen för att jag är så jävla trött på alla som bara: Omg kolla vilka perfekt liv jag har, kolla vad vacker jag är, kolla vad duktig jag är!

Det är ju inte så i verkligheten xD


Vad har hänt idag då?

Nee typ nothing har typ bara fixat med bloggen och chillat^^ Det är så jävla kallt nu, det är typ bara 17 grader i mitt rum just nu, så mina fötter är typ lila.:( 

Fast iofs, mina fossingar är always kalla så...xD

 

Har snart läst ut hela Dan and Phils bok^^ Typ en av dem bästa julklapparna :D

 

Peace!


Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards