Arealgirlslife

Alla inlägg under juni 2015

Av Isabelle - 24 juni 2015 20:47

Hej!

Immorn bär det av till stockholm!

Ser mest fram imot Grönan! Det är så jävla kul där!

Men iallafall, hade lite småtråkigt idag, vädret är så himla deprimerande. 

Gick in på en sida som heter Stranger.se, som tydligen är en sida där man kan chatta med främlingar. 

Dock så finns det jävligt många creeps där inne, men när jag gick till den engelska verisionen, och chatta med några engelsmän, och seriöst, dem är mycket trevligare än svenskarna som jag snacka med. Kanske bara var jag som hade tur eller otur men ändå.

Av Isabelle - 22 juni 2015 12:58

Inget att göra så skriver en TMI tag!


1.Vad har du på dig? tröja och byxor

2.Nånsin varit kär? yes

3.Nånsin haft ett jobbigt break up? Nope

4.Hur lång är du? Runt 169 cm

5.Hur mycket väger du? Ingen aning, jag bryr mig inte

6.Tatueringar eller percingar? Nej

7.OTP? What?

8.Favoritprogram? Sleepy Hollow kanske...

9.Favoritband? Bring me the horizon, Iron maiden och Sex pistols

10.Nånting du saknar? Finns mycket

11. Favoritlåt? Jag vet inte, just nu är det väl Football season is over

12. Hur gammal är du? 13 år

13. Stjärntecken? Fiskarna

14. Nånting du letar efter hos en partner? Jag vet inte, snäll antar jag, får ju gärna se bra ut också...

15. Favoritmotto? Ibland är det de minsta sakerna som tar störst plats i ditt hjärta.

16. Favoritskådespelare? Tom Brodie Sangster

17. Favoritfärg? Grön, lila o röd

18. Hög eller låg musik? Vad är det ens för en fråga?

19.  Vart går du om du är ledsen? Till min säng

20. Hur lång tid tar det för dig att duscha? 30 min oftast

21. Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen? 25-30 minuter

22. Nånsin varit i ett slagsmål? Yes

23. Turn on? Killparfym, emohår på killar (ifall man nu kan kalla det de), blå ögon


Perfekt

 

24. Turn off? Gråa mjukisbyxor, jättekorta smala killar

25. Andledningen till att du började blogga? För att jag vill inspirera människor från hela sverige, bli en förebild, bli omtyckt.... NOT. För att jag har inget bättre för mig!:)

26.Rädslor? Spindlar

27. Senaste saken som fick dig att gråta? Kommer inte ihåg...

28. Senaste gåången du sa att du älskar nån? Tror jag har sagt det idag

29. Meningen bakom ditt bloggnamn? Vill sätta mina egna ord på allting;)

30. Senaste boken du läste? Slottet binner

31. Boken du läser för tillfället? Trettons sällskap

32. Senaste programmet du såg? Helvetets motorväg eller nåt, kommer inte ihåg

33. Senaste personen du pratade med? Mamma

34. Förhållandet mellan dig och personen som senast smsade dig? Halebop, vi möts igen...

35. Favoritmat? Pankakor, hamburgare

36. Plats du vill besöka? Paradiset, men himmeln går också bra. Eller London.

37. Senaste platsen du besökte? Bloggplatsen haha! Dåliga skämt är min speciallite:)

38. Är du kär? Nej

39. Senaste gången du blev förolämpad? Idag.

40. Favoritgodis? Turkisk peppar!!!

41. Vilka instrument spelar du? Har spelat piano och fiol

42. Favoritsmycke? Nithalsband med långa nitar

43. Senaste sporten du spelade? Jag red

44. Senaste låten du lyssnade på? Diamonds arent forever med BMTH

45. Bästa raggningsreplik? Tja... Snygg tröja, men du hade varit ännu snyggare utan den... Och: Är du Ikea? För jag är vilse i dina ögon...

46. Har du använt den någon gång? Haha nej

47. Senaste gången du var med någon? Förra torsdagen, har ju varit med familjen sen dess, ifall det räknas?

48. Favoritdjur? Har inga direkta favoritdjur,men älskar katter, såå...

49. Favorityoutuber? Chris Lynx, Danisnotonfire, Amazing Phil, och Montefjanton

50. Vem borde svara på dem här frågorna? Hela Bring me the horizon, John Lydon, och... alla som vill!


Ha det bra!    

Av Isabelle - 21 juni 2015 21:36

Hej!


Ja, vart ska man börja?

Har inte blivit inlägg på ett tag, eftersom jag har vairt på ett ridläger, och blivit sjuk.

Iallafall, ridägret var jätteroligt, förutom att jag blev sjuk näst sista dagen. Det var ett hopp-och-dressyr läger, och på kvällarna hade vi olika aktiviteter, gymkhana, lekar, filmkväll (fast och jag och min kompis var inte med på den), och spökrunda. Vi som i 3 olika stugor (tror jag det var), och de var verkligen förvånansvärt fina! 

Jag trodde att det skulle vara nåt i stil med när vi har lägerskola med skolan där det är järn våningssängar, och ett ganska ofräsht badrum, om man nu kan kalla det badrum...

Men nej, det var jättesöta stugor på campingen, med egna rum ett badrum och till och med ett kök!  '

Så såg vårat rum ut!  

Stugorna!


Jag fick en häst som heter Krasse, en korsning mellan ardenner och halvblod, så han var ganska rejäl, så att säga!

Han var jättebra att rida, men hade dock ett väldigt stort steg i galoppen, vilket jag inte riktigt är van vid, så i början så studsa man ju som jäkla stusseboll, men sedan "lärde" jag mig att hantera det genom att sitta väldigt djupt ner sadeln hihi.:)

Han var lite bufflig på marken  också, men de sista dagarna var han inte alls lika bufflig, troligtvis för att han hade lärt känna mig lite bättre då!

Här har vi då Krasse, jag vet att det är en dålig bild, men jag fick inte alls mycket tid till att fota. 

Flugskimmel  


 

Haha, en annan häst från ridlägret!


Sen dem sista dagarna blev jag så himla sjuk, jag frös när det var typ 22 grader i stugan!

Sedan på slutet hade vi en uppvisning för föräldrarna, där vi skulle hoppa en bana, och allt gick bra, men det var lite svår att få honom att stanna i galopp och inte bryta av till trav.







Av Isabelle - 13 juni 2015 19:39

Hej!


Äntligen sommarlov!

Jag menar, nu finns det så mycket tid till att göra allt det där man inte riktigt han med innan!

Jag hade ju skolavslutning igår, och seriöst, det var PINSAMT.

Ja, vi skulle då sjunga två låtar, "isnt she lovley" och "den blomstertid nu kommer", fast den blomstertid nu kommer låten skulle vi sjunga med isnt she lovley melodin. Det gick ju sådär. Alla försöker ställa sig längst bak, och ingen vill sjunga.

Sen den killen i min klass som ställer sig vid mikrofonen SJUNGER LÅTEN FEL. Sedan på den blomstertid nu kommer, så kunde ingen andra versen. Vilket alltså betyder att alla står helt tysta och musikerna fortsätter spela.

Fast det hade varit värre ifall musikerna också bara slutade spela. Sedan när vi var klara så i princip sprang alla därifrån.

Och det värsta av allt var att min crush såg alltihopa.

Men aja, det är sånt som gör att man kommer ihåg skolavslutningarna!

  

Men sen på nästa termin ska alla mina kompisar sluta. Alla. (Ja, jag tänker på dig också Elvira)

Så jag kommer gå helt själv på min skola nästa termin. Men vem vet, kanske eftersom mina kompisar slutar är det meningen att någon ny kommer att komma in mitt liv? Men som sagt, vänner kommer vänner går. Även om jag fortfarande kommer hålla kontakten med dem här personerna, kommer det ju inte vara samma sak.


Men ni får ha en bra sommar, och jag lovar att det kommer komma fler inlägg nu när det är sommarlov!

        

Av Isabelle - 8 juni 2015 18:21

Hej!

Bara 4 dagar till sommarlovet!

Men det här inlägget skulle handla om min nya hårfärg!


Så jag använde alltså Manic Panic (som är en toning, så den kommer gå bort).

Den här gången hade jag Purple Haze och Hot Hot Pink. Jag trodde att Hot hot pink färgen skulle vara ljusare men jag tycker den blev ganska mörk, men det kan ju vara eftersom jag inte blekte håret innan. Och när man bleker håret så sliter det ju jättemycket på det.

Ja, sen fick färgen sitta i en 45 minuter, men man kan ta det i flera timmar om man vill, för att resultatet brukar oftast bli bättre då.  

Jag är nöjd med resultatet iallafall! :)  

Av Isabelle - 3 juni 2015 19:58

Månadens bok juni


Familjen Considines förbannelse           Författare: Gareth P. Jones    Sidor: 271


När Mariel återvänder till England för att gå på mormoderns begravning är det första gången hon reser tillbaka sedan hon lämnade landet som liten.

Att hon ens har morbröder, mostrar och kusiner kommer som en chock, för hennes mamma har aldrig berättat om familjen Considine. Och nu när Mariel till slut träffar dem, förstår hon varför. Mötet med de sju kusinerna på kyrktrappan blir början på en serie fasansfulla avslöjanden om familjen Considines förbannelse.


Den här boken är bra, dock lite förutsägbar. Omslaget på boken tilltalar mig väldigt mycket, vilket är bra. För alla som vill ha en spännande och lite skruvad berättelse.  


Av Isabelle - 3 juni 2015 19:39


Månadens bok Maj - Momo eller kampen om tiden        Författare: Michael Ende        Sidor: 310


Ingen människa tycktes inse att det själva verket var nåt annat man sparade på, när man trodde att på tid.

Ingen ville erkänna att hans eller hennes liv hela tiden bara blev fattigare och enformigare och tristare och kallare.

Men barnen fick däremot känna av den saken, hur tydligt som helst, för nu hade ju ingen tid med dem heller längre.

Men tid är liv. Och livet bor i hjärtat. 

Och ju mer människorna sparade in på detta, desto fattigare blev de.


 




Av Isabelle - 3 juni 2015 19:33

Onsdagscitatet!


Alla vill förändra mänskligheten,

men ingen vill förändra sig själv.

Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards