Arealgirlslife

Alla inlägg under juli 2015

Av Isabelle - 29 juli 2015 14:20

Hej


Hahaha, vi var på "mordrunda" igår.^^

Så vi åkte alltså till två olika platser i skåne och sen till malmö museum och tittade på fängelseutställningen.

Så först åkte vi då till Hörja, där det var ett giftmord år 1900.

Seden till Hurva, och de flesta känner nog till hurvamorden, så jag tror inte jag behöver förklara så mycket om det.

Där kollade vi på gamla brandstationen och ålderdomshemmet som Tore Hedin satte fyr på och mördade sin flickvän och hennes chef. 

Sen åkte vi då till Malmö, och det var ganska omöjligt att hitta nån parkeringsplats utanför museet, så när vi åkte tillbaka för typ tredje gången, så började bli pinsamt, men sen så hittade vi.:)

Så gick vi in på museet där det var riktigt kvavt. Och juste, jag som inte riktigt är van vid storstäder tyckte det var fett mycket folk, så det var typ svårt gå. Men seriöst, från mitt sovrumsfönster kan jag ibland se en bil på 400 meters avstånd

xD

Så kollade vi på utställningen, och den var bra. Sen så körde vi till pappas flickvän och fikade lite, sen så bar det av hemmåt igen, så åt vi pizza och kollade på en film om yngsjömordet. Mys! 

Byahuset i Hörja.  

Malmö xDD Tacka vet jag Kristianstad;)    

Hahahahaha, kolla mitt hår på den här bilden, spretar fan åt alla håll!

  


Av Isabelle - 27 juli 2015 22:26

Hur skulle du reagera om du såg en tjej bli av en kille på stan?


Hur skulle du reagera om du såg en kille bli av en tjej på stan?


Inte alls? Eller? 

Av Isabelle - 22 juli 2015 11:34

Månadens bok Juli


Trettions sällskap               Författare: Gareth P. Jones           Sidor: 374


Esther och Tom är två förldralösa trettonåringar, 

som Lord Ringmore har värvat för att springa ärenden åt Trettons Sällskap - en hemlig grupp som samlas

för att lösa ockutla mysterier.

Ganska snart har de dragits in i en mycket speciell värld av magi, trollkarlar och faror.

Och med uppkomsten av en mystisk bok, en talande skata och en förbryllande grönögd katt, blir allt bara märkligare.


Jag tycker att den är lite trög i början, men när man väl kommit in i den så är den som resten av författarens böcker,

det är svårt att sluta läsa. Den tar en oväntad vändning i slutet, vilket är bra.

                                                          

Av Isabelle - 20 juli 2015 12:20

    Hej

Var på stranden igår haha, och spela minigolf, men vi har varit på samma bana nu flera år,så det börjar bli lite tjatigt.

Och minigolf och golf är verkligen inte samma sak, jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag och golfare går inte ihop..

Jag vet inte varför, du får gärna spela golf, men det typ gör så att jag inte riktigt kan ta dig på allvar och vill helst inte ha en mer utvecklad konversation än:


Hej. Vad gör du? Okej. Hejdå! 


Haha herregud alltså!

Ja, och som vanligt var det typ 15 grader i vattnet, men vad förväntar jag mig haha?

Fast när vi badade med skolan i havet var det 8 grader.(!) Det var jag och tre till från min klass som gick till havet, men det känns lite som att det har blivit en traditon att bada i havet på lägerskolan. :)

Aja här är lite bilder    

   
Hahaha, bada vs läsa om mord?       

Av Isabelle - 9 juli 2015 20:28

Bara jag som tycker det här är otroligt spännande?

Bermudatriangeln. Vissa tror att det är en portal till andra dimensoner, andra tror på mer, hrrm, vetenskapliga saker.

I detta inlägget ska jag berätta lite om mysteriet med grupp 19.


Den 5 december 1945 lämnade 5 amerikanska flygplan sin bas i Florida.

Vädret var idealiskt för flygning, då det var solsken och 18 grader varmt.

Gruppen kallades Flight 19 och skulle göra en rutinmässig flygövning, och ett simulerat anfall mot övningsfartyg.

Kaptenen på resan hette Charles Taylor, en mycket erfaren löjtnant med åtskilliga flygtimmar bakom sig.


Övningen genomfördes och allt gick som planerat.

Men efter uppdraget började flygtornet på hembasen ana problem.

Ett radiomeddelande sprakade till . Det var från Taylor.


- Anropar tornet. Vi verkar ha kommit ur kurs......Ser inte land...

Upprepar, vi kan inte se land... Vi verkar ha flugit vilse... Jag ska...


Det blev tyst. Några sekunder gick. Och så sprakade till igen.


-... Våra instument...Det går inte använda...


Lång tystnad. Det gick några minuter. 

Sedan... Anstängd andning:


-...Det är en nödsituation...Vi...Vet...Inte... Vår posion..

Ser havet nedanför...Det ser konstigt ut...De...De andra planen...

Neej...De.

Tystnad.

Grupp 19, 5 plan, kom aldrig tillbaka.


Men det finns en förklaring till vad som egentligen sas när Taylor meddelade basen. Läs mer om det här:  http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/dodens-triangel-en-1900-talsmyt

Men att man inte har hittat minsta lilla tecken (så som flygplansdel, flytväst, oljefläck) är fortafarnade ett mysterium.

Vad finns egentligen nere på havsbotten och vad är det som händer i Bermudatriangeln? Ingen vet...


Bermudatriangeln är tänkt en triangel i västra atlanten, mellan kusterna Florida, Puerto Rico och Bermuda.

Det är ett område som mycket länge har varit omtalat av fartyg och flygplan.

Enligt rapporter sägs dessa har sugits ner i djupet i till synes vilt och kokande vatten.

Alla efterforskningar och ansträngningar efter det förlorade farkosterna har varit förgäves.

Inte ens minsta lilla spillra har kunnat hittas.

   



Av Isabelle - 8 juli 2015 21:08

Onsdagscitatet:


Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Av Isabelle - 3 juli 2015 17:29

Hellu, tänkte köra lite hiss och diss, haha!

Jag vet att det är så himla "fantasilöst", (om man nu kan kalla det de?) men, har noll ideer just nu haha.

Kör på olika teman varje gång, och dagens tema är.... Youtubers!


                                                                         Hiss:)

 

 

* OnisionSpeaks

Han är fett rolig att lyssna på, haha, och realistisk fast ändå inte typ...   

 

* AmazingPhil

Rolig, dock lite pratig hahaxD Antar att man ska vara det om man videobloggar;)

Stör mig dock lite på alla som skriver typ massa jävla fanfiction, för liksom, det är bara rent bullshit?  

 

* Montefjanton Creations

Typ den ända svenska youtubern som är bra?! Hur kan man inte älska Felix Recenserar? Jag bara undrar.

 

 

                                                                            Diss

 

 

* Sam Nilsson Ezeh

Det är väl så han heter?

Dålig humor, skriker alldels för mycket, bara nej.

 

 

* Simon Lusetti

Bra, men gick till dålig... Han känns helt omotiverad.

 

 

* Daniel Norberg

Gullighet och så är väl bra, men det finns en gräns.

 

 

OBSERVERA! Detta är bara mina åsikter, hatkommentarer tjänar inget till.

 



  


Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards