Arealgirlslife

Alla inlägg under april 2015

Av Isabelle - 29 april 2015 20:57

Onsdagscitatet!

 

Alla våra drömmar kan uppfyllas om vi har modet att uppfylla dom.

Av Isabelle - 28 april 2015 19:59

Hej!

Igår var jag ute med Tule, och jag håller ju på att rida in honom. Det gick bra, förutom att han skulle vägra gå en gång.

Så jag hoppade av honom, och skulle leda honom... Och märker att han följer mig som en hund!

Så vi gjorde lite olika ridvägar, som serpentinen, snett igenom, och rätt upp. Vi gjorde volter, stora som små, och eftersom jag har lärt honom att trava på kommando så sprang vi på spåret, och i volter. Allt detta utan att jag håller honom.

Ja, detta har verkligen gett mig motivation till att träna mer med honom!

Det kanske blir en ny grej, att liksom säga till hästen vad den ska göra, och så gör den det?

Jag har också funderat lite på trickträning, har kollat lite videor på internet, men måste definitivt läsa på mer.

Om det är någon som har lite tips eller hållt/håller på med detta så får ni jättegärna kommentera!


Idag så gick det lite blandat med Diddi. I grustaget (där jag tränar) så kan hon bli jättestimmig. Hon vill bara springa springa springa! Så det gick inte så bra. :(     

Dock så uppfyllde vi ett stort mål idag, vi red igenom en 2 decimeter djup vattenpöl!

Eftersom hon inte tycker om vattenpölar så var detta ett stort plus.

   

Av Isabelle - 28 april 2015 19:55

Ny docka!


Rosie


Rosie kommer att ge dig tur och lycka i kärlek.    

Av Isabelle - 28 april 2015 19:49

Veckans låt:  Bring me the horizon - Football Season Is Over

Av Isabelle - 22 april 2015 19:55

Hej!

Idag har det varit världens finaste väder, och så varmt så man kan gå ut i t-shirt.

På tal om t-shirtar, skulle jag beställa en jättesnygg tröja från rockzone, men dem var slut. :(

Iallafall, så var jag hos hästarna, vi har börjat släppa ut dem på sommarbete några timmar om dan.

Och när jag skulle ta in Diddi i stallet så blev hon typ helt hysterisk! Skaka på huvet, pressa sig mot boxarna, och gnägga jättemycket. Så jag gick ut en sväng med henne i grimskaft, och sen tillbaka till stallet, och det gick ju lite bättre iallafall.

Sedan tog jag in Tule och ryktade honom. Och tog massa bilder...          

  


Av Isabelle - 22 april 2015 19:47

Onsdagscitatet:


Skitsnack skapas av avudsjuka,

sprids av hatare,

accepteras av idioter, och handlar om oskyldiga.

 

Citat 2

 

Politiker är som krokodiler, stora i käften men har inga öron.

Av Isabelle - 19 april 2015 19:34

Bring methe horizon - Memorial

Av Isabelle - 19 april 2015 11:54

Hej!

Som jag skrev innan i ett inlägg, så skulle det komma ett inlägg om bäckaskogs slott, för det finns så mycket historier att berätta om det!


Kusken högst upp i tornet

 

För länge sen, på 1800-talet fanns det en kusk på slottet och det fanns många pigor. Kusken var kär i en av pigorna, men en dag bara försvann hon. Ingen visste var hon tog vägen. Kusken blev såklart helt förkrossad. En dag var han också helt borta. Ingen visste heller var han tog vägen...


För ca 6 år sedan hittade man ben av en människa, rock och hatt högst upp i tornet. Han hängde sig allra högst upp i tornet.


Sheik


På den tiden när det bodde en kung på slottet,  fanns det mycket hästar där, eftersom kungen födde upp hästar.

Han hade en egen häst som hette Sheik, en stor kolsvart hingst. Den dagen när kungen dog, var han inte hemma på slottet, men så fort budet kom om att kungen hade dött, tog dem ut Sheik på gårdsplanen, fram med bössan och sköt honom. Ingen annan fick ju rida kungens häst. Sheik skulle följa med honom till andra sidan.

På natten kan man ibland höra Sheik galoppera i trädgården, letande efter sin ryttare. Om du hör honom får aldrig titta på honom. Då kommer du drabbas av en stor olycka inom kort tid.


Sheiks grav finns kvar ute i skogen att titta på.


Rum 19


I början av 1800-talet bodde det en fältmarshalk på slottet, Johan Chirstofer Toll på Bäckaskog. Han ville helst av allt ha en fru. Han friade till många kvinnor, men fick ett nej varje gång. För varje nej planterade han ett träd. När han ville vara lite ensam gick han upp till rum 19, där han finns kvar en i dag. Det spelar ingen roll hur mycket du bäddar sängen och även om ingen har varit där är det alltid nån som legat i sängen.

 


Alla träden finns kvar i parken.


Hoppas du gillade inlägget!



 

Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards