Arealgirlslife

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Isabelle - 14 april 2015 19:51

Hej!

Jag har tänkt litegrann på en sak. Hästar är typ lite som små barn. Man måste var typ både snäll och lekfull, men också tydlig och bestämd. Haha, nej men det var typ bara nåt som slog mig. Idag var jag på en runda i skogen med Diddi.

Det regnar och blåser och är kallt... och man bara... usch. Laides and gentlemes, welcome to sweden.

Men det gick bra, Diddi hade rätt mycket spring i benen, så vi tog en rejäl galopp i skogen, och snabbt gick det!

Haha, man får en så himla fin känsla när man galopperar så!

Imorgon är det nationella prov i engelska, suck... Nej, jag har faktiskt inte så svårt för engelska, men det är alltid jobbigt med prov. Sen så ska kanske en av mina bästa vänner börja på en ny skola, en bildskola eller nåt. Så hon var på uttagning till den skolan idag. Jag vet, detta blev typ ett litet flummigt inlägg...

  Hihi...

   

Av Isabelle - 14 april 2015 19:45

Onsdagscitatet kommer upp på tisdag denna vecka eftersom jag är utan dator imorgon.

  

Det finns två saker som är oändliga i denna är värld.

 

1. Universum

2. Människans dumhet

 

Jag är inte riktigt säker på den första.

Av Isabelle - 14 april 2015 19:25

Månadens bok - Farväl älskade Trockadero            Författare: Diane Karlstom                             Sidor: 146


Alicia är ledsen. Hennes favorithäst i stallet har avlivats och hon har bråkat med sina kompisar.

Dessutom måste hon spendera en vecka i en stuga mitt ingenstans med sin deprimerade mamma som enda sällskap.

Hennes humör blir dock bättre när hon upptäcker att Trockadero, den älskade gamla hästen som hon red när hon var yngre, fortfarande är vid liv. Men han är långt ifrån bra. Ägaren är är för sjuk för att ta hand om hästen, och Alicias mamma förstår inte varför hennes dotter vill rädda Trockadero. Hon vill inte ha mer problem i sitt liv.

Så Alicia bestämmer sig för att ta saken i egna händer och ger sig ut på ett äventyr som kommer att förändra hennes liv för alltid...


Åsikt: Farväl älskade Trockadero är en av dem bästa hästböcker jag har läst. Det är så mycket blandade känslor!

Glädje, sorg, och hela paketet. 5/5. Rekommenderas till alla hästälskare!  

Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards