Arealgirlslife

Alla inlägg under januari 2015

Av Isabelle - 31 januari 2015 15:17

Idag har vart jag inne i stan, och typ alla tittade på mig, jag tror att det beror på min mössa som jag köpte i schweiz..

Sorry, inte dem bästa bilderna...

     

Av Isabelle - 30 januari 2015 12:06

Hej.

På alla dem här radiokanalerna (Rix fm, mix megapol, mm.) så säger dem "bäst musik just nu" och typ att gammal musik är dåligt och att alla vill ha ny musik. Alla vill inte ha ny musik. Tvärtom så så tycker jag att dem flesta "nutida" låtarna som spelas på radio suger, och varför spelas dem om och om och om och om igen? Som tex när Aviciis (stavning?) låt

Wake me up var typ mega populär, så spelades den MINST en gång i halvtimmen. Och visst, den var kanske bra dem första 5 gångerna, men sen. Nej. Varför ska dem bara spela typ pop? varför inte hårdrock? Eller punk? Eller vad som helst, bara inte samma sak hela tiden! Sa jag att på nån av radiokanalerna, så säger dem "mer musik, bättre blandning".

Nja, jag skulle inte precis kalla det där för blandning. 

Av Isabelle - 29 januari 2015 16:33

Tog dem bilderna innan kameran hackade upp totalt. (och sedan typ lagade sig själv...?)      

Av Isabelle - 29 januari 2015 15:52

Här är en 15 saker du kanske inte visste om mig!


1.När jag borstar tänderna, MÅSTE jag sitta ner på golvet, helst vid dörren,

eller gå runt utanför badrummet.

2. Jag älskar chips och glass.

3. Om jag skulle byta namn, skulle det bli Safira.

4. Jag HATAR amerikanska TV- serier som blivit dubbade till svenska, speciellt när dem ska vara "roliga". Jag har inte skrattat en enda gång. Möjligen för den dåliga dubbningen. (Med detta menar jag serier som typ "Jessie" eller "Icarly" och jag vette fan vad allt dem heter, och jag bryr mig inte heller.)

5. Mitt favoritämne är SO.

6. Jag HATAR matte.

7. När jag gick i ettan blev jag utfryst av mina klasskamrater.

8. Jag tycker om Australien väldigt mycket, och skulle vilja åka dit nån gång, gärna till Sydney eller Melbourne.

9. Jag tycker om ormar, råttor, möss och sniglar, katter, hästar och marsvin.

10. Jag gillar inte spindlar.

11. Jag är halv schweizare/halvt svensk.

12. Jag blir typ kär i alla gosedjur jag ser.

13. Mitt favoritband är The Sex Pistols.

14. När jag var i Frankrike, åt jag nåt som heter White Pizza. Det var vidrigt.

15. Jag är mer kattmänniska än hundmänniska.


Det var 15 saker om mig, kommentera om du visste något!  

Av Isabelle - 29 januari 2015 12:57

Varför ska man bara uttrycka sin kreativitet på A-4 papper eller ett A-3 papper?

Varför begränsa sig?        

Av Isabelle - 28 januari 2015 21:32

Här har vi veckans citat  


Döden är det mest spännande, därför sparar jag den till sist.

Av Isabelle - 27 januari 2015 18:15

Okej, finns det verkligen en helig skrift för punkare? I dont think so... Men jag tycker ändå att den är jättefin, och det finns ett fint budskap.

  

                                               Punkarnas Heliga Skrift

                                 

                                     När alla ser blommornas kraft,

                                              När livets mening finns i solens strålar,

                                              När ingen dryck är starkare än saft,

                                              Då ska vi slänga våra nålar.

 

                                              När ingen längre ser nöje i att döda,

                                              När inga soldater längre finns gömda i buskar eller snår,

                                              När alla kan ta del av livets gröda,

                                              Då ska vi kamma ner våra hår.

 

                                             När alla kan möta sin nästats blick,

                                             När ingen längre i fattigdom bor,

                                             När glädje inte var något som andra fick,

                                             Då ska vi ställa undan våra kängor.

 

                                             När ingen längre sitter i bur,

                                             När djuren på människan litar,

                                             När vi rivit ner egoismens mur,

                                             Då ska vi slänga våra nitar.

 

                                             När ingen längre behöver bo på gatan,

                                             När jorden kommit i en trivsam lunk,

                                             När ingen längre dyrkar gud eller satan,

                                             Då ska vi inte heller tillhöra något vi kallar punk!

Av Isabelle - 26 januari 2015 16:57

...Nu funkar kameran helt perfekt igen...

Aja, idag har varit en helt vanlig måndag.

Alltså, varför har lärare en förmåga att lägga dem mest tråkiga lektioner på måndagar?!

I musiken ska vi sjunga en låt framför musikläraren och en kompis.Tur att det inte var för hela klassen iallafall. Hade förmodligen avlidit isåfall.

Jag har bestämmt mig Sex Noll Två, av KSMB.Älskar den.



Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards