Arealgirlslife

Alla inlägg under januari 2015

Av Isabelle - 24 januari 2015 14:10

Hej!

Nu har jag varit ute med Tule (min lilla shettis) och gjort ledarskapsövningar.

Han har inte fått göra något på jättelänge, så det var verkligen dags.

Ska nog snart skriva ett schema som jag kan ha hos hästarna.

Ahh, sköna sommarbilder!

   

Av Isabelle - 23 januari 2015 19:46

Hej!

Efter att en låååååååång skoldag är det dags att gå till hästarna!

Tog med min kamera till stallet för att ta lite bilder, MEEEEEEEEEEEN den har varit lite halv konstig ända sedan vi var i Schweiz och träffa släkt och vänner. Jag tror det började när vi var på Basel Zoo, och jag tappa den i stengolvet hos fiskarna.

Iallafaall, så stänger den av sig ibland när man trycker på avtryckaren. Men lite senare i stallet, skulle jag ta bild, men den har typ hakat upp sig, så snänger den alltid av sig. När jag kom hem "råkade" jag kasta den i golvet, så nu funkar den inte alls. En ny i födelsedagspresent kanske?

  

Iallafall, som det står i rubriken så  red jag ut med Diddi idag.(Mitt varmblodstravarsto)

Barbacka red jag, det gick bra, fast när vi skulle galoppera var det lite svårt att hålla in henne.  

  Fisk och karussell från Schweiz

Av Isabelle - 22 januari 2015 17:44

Varje dag, varje minut, varje sekund lyssnas och skapas musik.

Jag personligen lyssnar på allt från punk till metal.  

Jag har också spelat fiol, och spelar ibland piano.    

Mitt favoritband är the sex pistols. ÄLSKAR DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad lyssnar du för på musik?

Av Isabelle - 22 januari 2015 16:26

Jahapp... Då var det vinter i igen!

5 saker jag älskar med vintern


1. Friska luften

2. Åka skridskor 

3. Snögubbar, snöhästar, lyktor, mm

4. Julen!!!

5. Att man kan sitta inne framför datorn, utan att få

allt för dåligt samvete!


Saker jag hatar med vintern


1. Mörkret kommer så snabbt, vilket är väldigt jobbigt

efter skolan när man ska ut med hästarna!

2. Vinterslasket

3. Halt

4. Torr hy

5. Blöta skor och kläder    


Av Isabelle - 21 januari 2015 21:11

 

Av Isabelle - 21 januari 2015 21:09

Den här månaden vill jag tipsa om en rolig bok!

"Konsten att ha sjukt låga föväntningar", av Åsa Asptjärn.


Jag heter Emanuel Kent.

Jag har en vän och jag har aldrig kysst någon. Jag vill bli er andlige vägledare.

Varför? Se det så här: Om jag gör misstagen, så slipper ni. Eller ännu bättre:

Ta del av mitt halvkassa liv och gör sedan tvärtom.


Min åsikt: En rolig bok som får en att skratta!

Av Isabelle - 21 januari 2015 20:56

Den här månaden vill jag tipsa om en rolig bok!

"Konsten att ha sjukt låga föväntningar", av Åsa Asptjärn.


Jag heter Emanuel Kent.

Jag har en vän och jag har aldrig kysst någon. Jag vill bli er andlige vägledare.

Varför? Se det så här: Om jag gör misstagen, så slipper ni. Eller ännu bättre:

Ta del av mitt halvkassa liv och gör sedan tvärtom.


Min åsikt: En rolig bok som får en att skratta!

Av Isabelle - 21 januari 2015 20:48

Hade tänkt starta en kategori, "Månadens Bok". 

Jag tipsar om en bok som jag har läst en gång i månaden.

Det kommer komma nån gång mellan 1-10 datumet i månaden, med undantag för den här gången.

Hoppas ni gillar det!

  

Presentation


Heyy!

Isabelle heter jag, är en musik junkie och en allmänt weird person.
Så yeah, den här bloggen handlar mest om mig, så om du inte gillar mig kanske du ska klicka dig in på nåt annat. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur gammal är du som läser detta?
 9-12
 13-17
 18-25
 25-35
 35-45
 45-55
 55+

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards